STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
OBOWIĄZUJĄCE
w
Gminnym Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku
ul. Krótka 1, 26-660 Jedlińsk
NA PODSTAWIE:
• Ustawa z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.) – art. 22c, art. 22b.
Celem wprowadzenia standardów ochrony dzieci w Gminnym Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku jest:
v Zapewnienie wszystkim dzieciom bezpieczeństwa, ochrony przed krzywdzeniem oraz ustalenie procedur udzielania im wsparcia.
v Zapewnienie personelowi niezbędnych informacji i kompetencji, aby umożliwić im wywiązanie się z obowiązków w zakresie dbałości o dobro dziecka i ochrony dzieci przed przemocą.
v Zapewnienie dzieciom oraz ich rodzicom lub opiekunom dostępu do informacji na temat zasad obowiązujących w podmiocie oraz umożliwienie uzyskania wsparcia w sytuacji podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia.
v dbałość o dobro dzieci oraz uwzględnianie ich potrzeb i podejmowanie działań w ich jak najlepszym interesie.
Spis treści
Rozdział I 4
Obszary Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem. 4
Rozdział II 5
Słowniczek terminów. 5
Rozdział III 6
Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dziecka. 6
Rozdział IV.. 6
Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia. Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka. 7
Rozdział V.. 8
Zasady ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych małoletnich. 8
Rozdział VI 9
Monitoring stosowania Standarów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.. 9
Rozdział VII 10
Przepisy końcowe. 10
Załączniki do Standardów Ochrony Małoletnich. 11
Załącznik nr 2 – Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu. 13
Załącznik nr 3 – Zasady bezpiecznych relacji personel –dziecko i dziecko-dziecko. 15
Załącznik nr 4 – Karta interwencji 20
Załącznik nr 5 – Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych. 21
osobowych dzieci 21
Załącznik nr 6 – Ankieta roczna monitorująca poziom realizacji Standardów.. 25
Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.. 25
Załącznik nr 7 – Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich. 26
Załącznik nr 8 – Powołanie oraz oświadczenie osoby odpowiedzialnej za realizację i propagowanie Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.. 27
Załącznik nr 9 – Rejestr interwencji i zgłoszeń. 28
Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez personel Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku, tj. w szczególności pracowników, współpracowników i zleceniobiorców jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przez personel wobec dziecka przemocy w jakiejkolwiek formie. Personel GCKiKF, realizując powyższe cele, działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych placówki oraz swoich kompetencji.
Dobro i bezpieczeństwo dzieci w instytucji jest priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez personel GCKiKF na rzecz dzieci.
Niniejszy system ochrony dzieci przed krzywdzeniemokreślaprocedury interwencji, działania profilaktyczne, edukacyjne, zasady zapobiegania krzywdzeniu dzieci, a w sytuacji gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc małoletniemu oraz wskazuje odpowiedzialność personelu GCKiKF za bezpieczeństwo dzieci do niego uczęszczających.
Niniejsze Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem zostały opublikowane na stronie internetowej. Są szeroko promowane wśród całego personelu, rodziców i dzieci uczęszczających na zajęcia realizowane przez placówkę oraz poprzez korzystających z innych form współpracy z placówką. Poszczególne grupy dzieci są z poniższymi Standardami na bieżąco zapoznawane poprzez prowadzone działania edukacyjne i informacyjne.
Standard 1 – Placówka opracowała, przyjęła i wdrożyła do realizacji Standardy Ochrony Małoletnich.
a) Dotyczą one całego personelu (pracowników, kadry instruktorskiej, współpracowników, stażystów i wolontariuszy – na wszystkich szczeblach instytucji).
b) Standardy zostały wprowadzone zarządzeniem dyrektora a za ich wdrażanie i nadzorowanie odpowiada dwuosobowy zespół powołany przez dyrektora.
c) Dyrektor wyznaczył dwie osoby odpowiedzialne za monitoring realizacji Standardów. Rola oraz zadania tych osób są jasno określone.
d) Standardy ochrony małoletnich jasno i kompleksowo określają:
e) Polityka jest opublikowana i szeroko promowana wśród całego personelu, rodziców i dzieci, a poszczególne grupy są z nią aktywnie zapoznawane poprzez działania edukacyjne i informacyjne.
Standard 2 – Placówka stosuje zasady bezpiecznej rekrutacji personelu, regularnie szkoli personel ze Standardów tj.:
a) zasady rekrutacji personelu pracującego z dziećmi, w tym obowiązek uzyskiwania danych z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym o każdym członku personelu orazgdy jest to dozwolone przepisami obowiązującego prawa, informacji z Krajowego Rejestru Karnego, a kiedy prawo na to nie zezwala, uzyskiwania oświadczenia personelu dotyczącego niekaralności lub braku toczących się postępowań karnych lub dyscyplinarnych za przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności oraz przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego,
b) zasady bezpiecznych relacji personelu z małoletnimi, wskazujące, jakie zachowania na terenie placówki są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem,
c) zasady zapewniania personelowi podstawowej wiedzy na temat ochrony małoletnich przed krzywdzeniem oraz udzielania pomocy dzieciom w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:
− rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci,
− procedur interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia,
− odpowiedzialności prawnej personelu, zobowiązanego do podejmowania interwencji,
d) zasady przygotowania personelu (pracującego z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami) do edukowania:
− dzieci na temat ochrony przed przemocą i wykorzystywaniem,
− rodziców/opiekunów dzieci na temat wychowania dzieci bez przemocy oraz chronienia ich przed przemocą i wykorzystywaniem,
Standard 3 – Instytucja wdrożyła i stosuje procedury interwencyjne, które znane są i udostępnione całemu personelowi. Personel wie komu należy zgłosić informację o krzywdzeniu małoletniego i kto jest odpowiedzialny za działania interwencyjne. Personelowi udostępnione są dane kontaktowe do lokalnych instytucji odpowiedzialnych za przeciwdziałanie i interwencję w przypadku krzywdzenia małoletnich.
a) Placówka wypracowała procedury, które określają krok po kroku, jakie działanie należy podjąć w sytuacji krzywdzenia dziecka lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu organizacji, członków rodziny, rówieśników i osób obcych.
b) Placówka dysponuje danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się interwencja i pomocą w sytuacjach krzywdzenia dzieci (policja, sąd rodzinny, centrum interwencji kryzysowej, ośrodek pomocy społecznej, placówki ochrony zdrowia) oraz zapewnia do nich dostęp personelowi.
Standard 4 – Instytucja co najmniej raz na 2 lata monitoruje i w razie konieczności ewaluuje zapisy Standardów, konsultując się z personelem, małoletnimi i rodzicami oraz je aktualizuje.
Standardy podstawowe:
a) Przyjęte standardy ochrony małoletnich są weryfikowane ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci.
Standardy uzupełniające:
b) W ramach weryfikacji standardów instytucja konsultuje się z małoletnimi i ich rodzicami/opiekunami.
współpracownik, stażysta, wolontariusz lub inna osoba, która z racji pełnionej funkcji lub zadań ma (nawet potencjalny) kontakt z dziećmi.
W przypadku powzięcia przez personel podejrzenia, że dziecko jest krzywdzone, personel ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji dyrektorowi GCKIKF
a) podjęcia przez instytucję działań w celu zapewnienia dziecku bezpieczeństwa, w tym zgłoszenie podejrzenia krzywdzenia do odpowiedniej instytucji,
b) wsparcia, jakie zaoferuje dziecku instytucja
c) skierowania małoletniego do specjalistycznej placówki pomocy dziecku, jeżeli istnieje taka potrzeba.
krzywdzenia małoletniego do odpowiedniej instytucji (prokuratura, policja lub sąd rodzinny, ośrodek pomocy społecznej bądź przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego – procedura „Niebieskiej Karty” – w zależności od zdiagnozowanego typu krzywdzenia i skorelowanej z nim interwencji).
Po poinformowaniu rodziców/opiekunów małoletniego zgodnie z punktem poprzedzającym – dyrektor składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej.
W przypadku gdy podejrzenie krzywdzenia zgłosili rodzice/opiekunowie małoletniego, a podejrzenie to nie zostało potwierdzone –informuje o tym fakcie rodziców/opiekunów dziecka na piśmie.
Z przebiegu interwencji sporządza się kartę interwencji, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do niniejszych Standardów.
Personel GCKiKF i inne osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych podjęły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązani do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.
Załącznik nr 1 Wzór Zarządzenia wprowadzającego Standardy Ochrony Małoletnich
Załącznik nr 2 – Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu
Załącznik nr 3 – Zasady bezpiecznych relacji personel – dziecko i dziecko – dziecko
Załącznik nr 4 – Karta interwencji
Załącznik nr 5 – Wytyczne dotyczące zasad ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych dzieci
Załącznik nr 6– Ankieta monitorująca
Załącznik nr 7 – Oświadczenie o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich
Załącznik nr 8 – Oświadczenie osoby odpowiedzialnej za realizację i propagowanie
Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem
Załącznik nr 9 – Rejestr interwencji i zgłoszeń
Załącznik nr 1 Wzór Zarządzenia wprowadzającego Standardy Ochrony Małoletnich
Zarządzenie Nr 13/2024
Dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku
z dnia 13.08.2024r.
w sprawie przyjęcia standardów ochrony dzieci w Gminnym Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku
Działając w oparciu o treść art. 3 ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 22b pkt 1 z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. z dnia 21 marca 2024 r., Dz.U. z 2024 r. poz. 560) Dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku zarządza co następuje:
§ 1
a) Podanie ich do wiadomości pracownikom, współpracownikom i innym partnerom Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku,
b) Wywieszenie do wiadomości wszystkich zainteresowanych w miejscu ogólnodostępnym (tablica ogłoszeń) w siedzibie Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku oraz w placówkach podległych.
c) opublikowanie na stronie internetowej Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku.
4. Zobowiązuje się personel Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku do zapoznania się z treścią standardów oraz do potwierdzenia tego faktu poprzez złożenie stosownego oświadczenia o zapoznaniu się z jego treścią oraz zrozumieniu i akceptacji.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Dyrektor przed zatrudnieniem członka personelu poznaje dane osobowe, kwalifikacje kandydata/kandydatki, w tym stosunek do wartości podzielanych przez placówkę, takich jak ochrona praw dzieci i szacunek do ich godności.
a) wykształcenia,
b) kwalifikacji zawodowych,
c) przebiegu dotychczasowego zatrudnienia kandydata/kandydatki.
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) datę urodzenia,
c) dane kontaktowe osoby rekrutowanej
Uwaga! Przed dopuszczeniem osoby rekrutowanej do wykonywania obowiązków związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi należy spełnić obowiązek sprawdzenia osoby rekrutowanej w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Rejestr z dostępem ograniczonym oraz Rejestr osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. Rejestr dostępny jest na stronie: rps.ms.gov.pl. By móc uzyskać informacje z rejestru z dostępem ograniczonym, konieczne jest uprzednie założenie profilu placówki.
1) imię i nazwisko,
2) data urodzenia,
3) PESEL,
4) nazwisko rodowe,
5) imię ojca,
6) imię matki.
Naczelną zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez personel jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Personel traktuje dziecko z szacunkiem oraz uwzględnia jego godność i potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy wobec dziecka w jakiejkolwiek formie. Personel realizując te cele działa w ramach obowiązującego prawa, przepisów wewnętrznych instytucji oraz swoich kompetencji. Zasady bezpiecznych relacji personelu z dziećmi obowiązują wszystkich pracowników, kadrę instruktorską, stażystów i wolontariuszy. Znajomość i zaakceptowanie zasad są potwierdzone podpisaniem oświadczenia.
Każdy członek personelu jest zobowiązany do utrzymywania profesjonalnej relacji z dziećmi i każdorazowego rozważenia, czy jego reakcja, komunikat bądź działanie wobec dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci. Każdy członek personelu zobowiązany jest działać w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji swojego zachowania.
a) zachować cierpliwość i szacunek,
b) słuchać uważnie dziecka i udzielać mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji,
c) informować dziecko o podejmowanych decyzjach dotyczących go, biorąc pod uwagę oczekiwania dziecka,
d) szanować prawo dziecka do prywatności; jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić dziecko, należy wyjaśnić mu to najszybciej jak to możliwe; jeśli pojawi się konieczność rozmowy z dzieckiem na osobności, należy zostawić uchylone drzwi do pomieszczenia i zadbać, aby być w zasięgu wzroku innych; można też poprosić drugiego członka personelu o obecność podczas takiej rozmowy,
e) zapewniać dzieci, że jeśli czują się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, mogą o tym powiedzieć personelowi lub wskazanej osobie (w zależności od procedur interwencji, jakie przyjęto w jednostce) i mogą oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub pomocy.
a) zawstydzania, upokarzania, lekceważenia i obrażania dziecka oraz podnoszenia głosu na dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z bezpieczeństwa dziecka lub innych dzieci,
b) ujawniania informacji wrażliwych dotyczących dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych dzieci; obejmuje to wizerunek dziecka, informacje o jego/jej sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej,
c) zachowywania się w obecności dziecka w sposób niestosowny; obejmuje to używanie wulgarnych słów, gestów i żartów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywanie wobec dziecka relacji władzy lub przewagi fizycznej (zastraszanie, przymuszanie, groźby).
III.Działania realizowane z dziećmi
a) doceniać i szanować wkład dzieci w podejmowane działania, aktywnie je angażować i traktować równo bez względu na ich płeć, orientację seksualną, sprawność/niepełnosprawność, status społeczny, etniczny, kulturowy, religijny i światopogląd,
b) unikać faworyzowania dzieci
a) nawiązywania z dzieckiem jakichkolwiek relacji romantycznych lub seksualnych, składania mu propozycji o nieodpowiednim charakterze; obejmuje to także seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie nieletnim treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę,
b) utrwalania wizerunku nieletniego (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych; dotyczy to także umożliwienia osobom trzecim utrwalenia wizerunków dzieci, jeśli dyrekcja nie została o tym poinformowana, nie wyraziła na to zgody i nie uzyskano zgód rodziców/opiekunów oraz samych dzieci,
c) proponowania nieletniemu alkoholu, wyrobów tytoniowych, nielegalnych substancji, jak również używania ich w obecności małoletnich,
d) przyjmowania pieniędzy, prezentów od nieletnich, od rodziców/opiekunów dziecka,
e) wchodzenia w relacje jakiejkolwiek zależności wobec dziecka lub rodziców/opiekunów dziecka, zachowywania się w sposób mogący sugerować innym istnienie takiej zależności i prowadzący do oskarżeń o nierówne traktowanie bądź czerpanie korzyści majątkowych i innych – nie dotyczy to okazjonalnych podarków tj. kwiatów, prezentów składkowych czy drobnych upominków.
IV.Kontakt fizyczny z dziećmi
a) kierować się zawsze swoim profesjonalnym osądem, słuchając, obserwując i odnotowując reakcję dziecka, pytając je o zgodę na kontakt fizyczny (np. przytulenie) i zachowując świadomość, że nawet przy jego dobrych intencjach taki kontakt może być błędnie zinterpretowany przez dziecko lub osoby trzecie,
b) być zawsze przygotowanym na wyjaśnienie swoich działań,
c) zachować szczególną ostrożność wobec dziecka, które doświadczyło nadużycia i krzywdzenia, w tym seksualnego, fizycznego bądź zaniedbania; takie doświadczenia mogą czasem sprawić, że dziecko będzie dążyć do nawiązania niestosownych bądź nieadekwatnych fizycznych kontaktów z dorosłymi; w takich sytuacjach personel powinien reagować z wyczuciem, jednak stanowczo i pomóc dziecku zrozumieć znaczenie osobistych granic.
a) bicia, szturchania, popychania oraz naruszania integralności fizycznej dziecka w jakikolwiek inny sposób,
b) dotykania dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny,
c) angażowania się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki z dziećmi czy brutalne zabawy fizyczne.
V.Kontakty personelu z dzieckiem poza godzinami pracy
VI. Zasady bezpiecznych relacji dziecko – dziecko, w tym zachowania niedozwolone.
1. Podstawową zasadą relacji między małoletnimi i między uczestnikami pełnoletnimi i niepełnoletnimi jest działanie z szacunkiem, uwzględniające godność i potrzeby małoletnich.
2. Standardem jest tworzenie atmosfery życia w placówce, które promuje tolerancję i poczucie odpowiedzialności za swoje zachowanie.
3. Dzieci angażowane są w działania, w których mają możliwość aktywnego uczestniczenia, podejmowania współdziałania i rozwijania podejścia zespołowego, w tym kształtującego pozytywne relacje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
4. Niedozwolone jest w szczególności:
a) stosowanie przemocy wobec jakiegokolwiek dziecka, w jakiejkolwiek formie
b) używanie wulgarnego, obraźliwego języka;
c) upokarzanie, obrażanie, znieważanie innych dzieci
d) zachowanie w sposób niestosowny, tj. używanie wulgarnych słów, gestów, żartów, kierowanie obraźliwych uwag, w tym o zabarwieniu seksualnym;
e) stosowanie zastraszania i gróźb;
f) utrwalanie wizerunku innych dzieci poprzez nagrywanie (również fonii) i fotografowanie bez uzyskania zgody i w sytuacjach intymnych, mogących zawstydzić;
g) udostępnianie między małoletnimi substancji psychoaktywnych i używanie ich w swoim otoczeniu
VI.Bezpieczeństwo online
Imię i nazwisko dziecka |
|
|
||
Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia) |
|
|
||
Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia |
|
|
||
Opis działań podjętych przez pedagoga/psychologa |
Data: |
Działanie: |
||
|
|
|||
|
|
|||
Spotkania z opiekunami dziecka |
Data: |
Opis spotkania: |
||
|
|
|||
|
|
|||
Forma podjętej interwencji (zakreślić właściwe) |
zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa |
wniosek o wgląd w sytuację dziecka/rodziny |
inny rodzaj interwencji (jaki?): …………………………… ………………………………………… |
|
Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencję) i data interwencji |
|
|
|
|
Wyniki interwencji – działania organów wymiaru sprawiedliwości (jeśli placówka uzyskała informacje o wynikach działania placówki lub działania rodziców) |
Data: |
|
Działanie: |
|
|
|
|
||
Zasady powstały w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Nasze wartości
Dbamy o bezpieczeństwo wizerunków dzieci poprzez:
Rejestrowanie wizerunków dzieci do użytku własnego placówki
W sytuacjach, w których nasza instytucja rejestruje wizerunki dzieci do własnego użytku, deklarujemy, że:
Rejestrowanie wizerunków dzieci do prywatnego użytku
Udział w naszej imprezie jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na uwiecznianie na zdjęciach i filmach oraz upublicznianie wizerunku. Gminne Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku przetwarza i nieodpłatnie wykorzystuje wizerunki osób – stanowiących szczegół całości imprezy publicznej – zarejestrowanych podczas organizowanych przez ośrodek imprez, programów, projektów, konkursów i uroczystości, w celu ich udokumentowania. Wizerunek jako szczegół całości przetwarzany będzie głównie w serwisach społecznościowych i na witrynach internetowych Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku oraz Urzędu Gminy w Jedlińsku, gazetkach lokalnych, tablicach i plakatach. W każdej chwili przysługuje prawo do wniesienia zastrzeżenia dot. wykorzystywania wizerunku do Inspektora Ochrony Danych właściwego dla Gminnego Centrum Kultury i Kultury Fizycznej w Jedlińsku.
Rejestrowanie wizerunku dzieci przez osoby trzecie i media
Zasady w przypadku niewyrażenia zgody na rejestrowanie wizerunku dziecka
Jeśli dzieci, rodzice lub opiekunowie prawni nie wyrazili zgody na utrwalenie wizerunku dziecka, będziemy respektować ich decyzję. Z wyprzedzeniem ustalimy z rodzicami/opiekunami prawnymi i dziećmi, w jaki sposób osoba rejestrująca wydarzenie będzie mogła zidentyfikować dziecko, aby nie utrwalać jego wizerunku na zdjęciach indywidualnych i grupowych.
Rozwiązanie, jakie przyjmiemy, nie będzie wykluczające dla dziecka, którego wizerunek nie powinien być rejestrowany.
Przechowywanie zdjęć i nagrań
Przechowujemy materiały zawierające wizerunek dzieci w sposób zgodny z prawem i bezpieczny dla dzieci:
|
TAK |
NIE |
Czy znasz standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem obowiązujące w jednostce, w której pracujesz? |
|
|
Czy znasz treść dokumentu „Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem”? |
|
|
Czy potrafisz rozpoznawać symptomy krzywdzenia dzieci? |
|
|
Czy wiesz, jak reagować na symptomy krzywdzenia dzieci? |
|
|
Czy zdarzyło Ci się zaobserwować naruszenie zasad zawartych w Standardach Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniemprzez innego członka personelu? |
|
|
Jeśli tak – jakie zasady zostały naruszone?
|
|
|
Czy podjąłeś/-aś jakieś działania? Jeśli tak, to jakie? |
|
|
Jeśli nie – dlaczego?
|
|
|
Porady prawne w GCKiKF:
Po uprzednim umówieniu się.
Szymon Witczak
tel. +48 660 707 183.
Poniedziałek - Piątek
08:00 - 20:00
Sobota
Nieczynne
Gminne Centrum Kultury i Kultury Fizycznej
w Jedlińsku
ul. Krótka 1
26-660 Jedlińsk
NIP: 796 28 13 922
Regon: 141208576
Tel. 48 32 13 052
Kanał na Youtube
Facebook